Kalerm Quarza B Bean to Cup Coffee Machine Cyprus Photography Buy Coffee Beans for Cyprus - EspressMe.com
Startup.com.cy Cyprus
 

Date: 11-02-2012

Spam!

Ετυμολογία του Spam

Η λέξη Spam προήλθε από ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα του BBC, το «Monthly Python's Flying Circus». Αυτό το πρόγραμμα ασχολήθηκε με μια συγκεκριμένη καφετέρια η οποία πρόσφερε ένα menu στο οποίο περιλαμβανόταν συνεχώς η λέξη spam, για κάθε πιάτο κονσερβοποιημένου κρέατος. Έτσι η λέξη spam καθιερώθηκε να λέγεται για φαγητό όχι και τόσο καλής ποιότητας και να αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος της βρετανικής αγοράς, κυρίως την κατώτερη τάξη. Με το πέρασμα των χρόνων η λέξη spam άρχισε να χρησιμοποιείται στο χώρο των Η/Υ και να αντιπροσωπεύει όλα τα ανεπιθύμητα e-mail που λαμβάνουμε καθημερινά. Μια νεότερη ερμηνεία δόθηκε με βάση τα ακρώνυμα του "Stupid Pointless Annoying Message''.

Το spam e-mail, ή αλλιώς junk e-mail, ή πιο επίσημα unsolicited bulk e-mail (UBE) αναπτύχθηκε κυρίως μετά το 1990 και επιτελούσε πιο πολύ διαφημιστικούς σκοπούς. Με το πέρασμα των χρόνων η χρήση του αυξήθηκε κατακόρυφα και σήμερα υπολογίζεται να κυκλοφορούν γύρω στα 7 τρισεκατομμύρια μηνύματα spam.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους δημιουργούνται τα spam e-mail αλλά οι κυριότεροι είναι τρεις.

Πρωταρχικά όταν κάποιος θέλει να έχει στη διάθεσή του νέα e-mail, αυτό που κάνει είναι να δημιουργήσει ένα e-mail με περιεχόμενο που ελκύει το ενδιαφέρον και να το στείλει σε όλες τις επαφές του. Αυτά τα e-mail συνήθως ανατροφοδοτούνται και φτάνουν στον αρχικό δημιουργό με μια τεράστια λίστα από νέα e-mail. Έτσι έχει στη διάθεσή του πολλές νέες επαφές για να τις χρησιμοποιήσει κυρίως για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων.

Ένας άλλος τρόπος συλλογής πολλών e-mail είναι ένα πρόγραμμα το οποίο τρέχει στο διαδίκτυο, σε διάφορες ιστοσελίδες και αναγνωρίζει που υπάρχουν e-mail, μαζεύοντάς τα με λέξη κλειδί: @.......com.

Ένας τρίτος τρόπος, πολύ διαδεδομένος είναι το λεγόμενο Νιγηριανό spam. Είναι σύνηθες πλέον να παίρνεις διάφορα e-mail ή να σε παίρνουν τηλέφωνο και να σου λένε πως κέρδισες σε διάφορους διαγωνισμούς, ζητώντας έτσι τα στοιχεία σου για να σου αποστείλουν το δώρο. Μέσω αυτών των παραπλανητικών μηνυμάτων ή ακόμα παίρνοντας προσωπικά στοιχεία από διάφορους οργανισμούς γίνεται διαρροή e-mail και κατ' επέκταση πολλών προσωπικών δεδομένων.

Προστασία προσωπικών δεδομένων

Στην Κύπρο το 2001 ψηφίστηκε ο περί Επεξεργασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Προστασία του Ατόμου) Νόμος, ο οποίος διασφαλίζει στο κάθε άτομο το δικαίωμα να προστατεύει τα προσωπικά του δεδομένα. Μπορείτε να ενημερωθείτε σχετικά με τα δικαιώματά σας αν ανατρέξετε στο Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.dataprotection.gov.cy/dataprotection/dataprotection.nsf/rights_gr/rights_gr?OpenDocument

Δυστυχώς ο νόμος στην Κύπρο δεν εφαρμόζεται ιδιαίτερα. Παρόλο που ο κάθε πολίτης που αισθάνεται πως καταπατούνται τα δικαιώματά του μπορεί να κάνει προσφυγή στην Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αν δεν έχει αποδείξεις η καταγγελία δεν ευσταθεί. Οι κυρώσεις για όσους παρανομούν είναι συνήθως χρηματικού χαρακτήρα.

Για να στείλετε την καταγγελία σας μπορείτε να δείτε την διαδικασία υποβολής παραπόνων στο: http://www.dataprotection.gov.cy/dataprotection/dataprotection.nsf/legislation2_gr/legislation2_gr?OpenDocument

Το έντυπο υποβολής παραπόνου λήψης ανεπιθύμητων διαφημιστικών μηνυμάτων είναι το ακόλουθο.

Έντυπο υποβολής παραπόνου λήψης ανεπιθύμητων διαφημιστικών μηνυμάτων

Υποχρεώσεις των εταιρειών

Η κάθε εταιρεία που θέλει να αποστείλει διαφημιστικού περιεχομένου μηνύματα στους πελάτες της οφείλει πρώτα να έχει λάβει τα στοιχεία τους με τη συγκατάθεσή τους. Ακόμη και αν τα έχει προμηθευτεί με άλλο τρόπο ή για διαφορετικό σκοπό θα πρέπει να τους ζητά την άδεια για περεταίρω αποστολή στοιχείων. Για το σκοπό αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα δικό της έντυπο το οποίο θα αποστέλλει στους υποψήφιους πελάτες και θα ζητά την έγκρισή τους για την λήψη e-mail.

Επιπρόσθετα κάθε εταιρεία που έχει στη διάθεση προσωπικά δεδομένα οφείλει να ενημερώσει το Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μέσω του εντύπου Γνωστοποίησης σύστασης και λειτουργίας αρχείου/Έναρξης επεξεργασίας.

Επίσης κάθε εταιρεία που επιθυμεί να στέλλει μαζικά e-mail μπορεί να χρησιμοποιεί το mailchimp.com έτσι ώστε να μην εμφανίζεται το προσωπικό της e-mail. Αν προσπαθήσει να τα στείλει μέσω του εταιρικού e-mail ελλοχεύει ο κίνδυνος να την καταγγείλουν για αποστολή ανεπιθύμητων e-mail.

Χρησιμοποιώντας το mailchimp.com μπορεί να στείλει μέχρι 2000 e-mails χωρίς καμία χρέωση, ενώ για μεγαλύτερο όγκο μηνυμάτων ξεκινά χρέωση. Μ' αυτό τον τρόπο προστατεύεται από καταγγελίες και χρηματικές κυρώσεις.